GISMETEO: Погода по г. ХерсонGISMETEO: Погода по г. ХерсонGISMETEO: Погода по г. Херсон
Пятница, 29 Мар 2024, 10:28
Приветствую Вас Гость | RSS

Специалист гражданской защиты             Херсон


Форма входа

Календарь
«  Июль 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Главная » 2016 » Июль » 31 » МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій
19:42
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

НАКАЗ

від 15 липня 2016 року N 340
(з основної діяльності)
м. Київ

Про затвердження Методичних рекомендацій

1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О. Г.
 
Голова
М. Чечоткін
 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій

2. Підрозділ з питань цивільного захисту рекомендується утворювати як функціонально самостійний структурний підрозділ із назвою, що відображає його функціональне призначення та містити слова "з питань цивільного захисту".
3. Структурний підрозділ у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій відповідно до пункту 2 Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р. N 887, підзвітний і підконтрольний ДСНС України.
Структурний підрозділ у складі районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій рекомендується визначити підзвітним і підконтрольним профільному структурному підрозділу у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій.
4. Вид структурного підрозділу рекомендується визначати, враховуючи рівні техногенного навантаження на відповідних територіях, а саме: у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій - департамент або управління, у складі районних, районних в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій - управління, відділ або сектор.
5. До основних завдань структурного підрозділу доцільно включити безпосереднє керівництво діяльністю у сфері цивільного захисту в межах компетенції на відповідній території.
Структурний підрозділ є постійно діючим органом управління цивільного захисту відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - територіальна підсистема) або її ланки.
6. В положенні про структурний підрозділ рекомендується передбачати такі завдання:
1) здійснення функцій постійно діючого органу управління цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки);
2) забезпечення підготовки, скликання та проведення засідань, а також контролю за виконанням рішень комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, здійснення функцій робочого органу (секретаріату) такої комісії;
3) забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки) до дій за призначенням;
4) розроблення та подання на затвердження планів діяльності територіальної підсистеми (ланки), інших планів у сфері цивільного захисту, здійснення контролю за їх виконанням;
5) розроблення проектів регіональних (місцевих) програм у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, зменшення можливих втрат, надання цих програм у встановленому порядку на затвердження, забезпечення моніторингу їх реалізації;
6) організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, здійснення прогнозування імовірності їх виникнення та визначення показників ризику;
7) забезпечення створення і належного функціонування регіональних (місцевих) систем оповіщення цивільного захисту;
8) забезпечення здійснення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
9) підготовка пропозицій щодо утворення регіональних та комунальних аварійно-рятувальних служб, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
10) здійснення методичного керівництва щодо утворення та функціонування територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту та територіальних формувань цивільного захисту, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
11) надання методичної допомоги органам з евакуації щодо організації проведення евакуації та підготовки районів для розміщення евакуйованого населення і його життєзабезпечення, а також зберігання матеріальних і культурних цінностей;
12) організація навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб місцевих державних адміністрацій, суб'єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, керівників та їх заступників, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
13) організація підготовки органів управління та сил цивільного захисту ланок територіальної підсистеми до дій за призначенням;
14) координація діяльності територіальних курсів, навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, погодження робочих навчальних програм з функціонального навчання у сфері цивільного захисту;
15) здійснення контролю за проведенням практичної підготовки на підприємствах, в установах та організаціях шляхом узагальнення звітів про проведення спеціальних об'єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту;
16) здійснення заходів радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
17) підготовка пропозицій щодо віднесення міст до груп цивільного захисту для подання їх ДСНС України;
18) підготовка пропозицій щодо віднесення суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління місцевої державної адміністрації, а також тих, що знаходяться у приватній власності, до категорії цивільного захисту та надання їх переліку на затвердження у встановленому порядку;
19) визначення потреби та організація завчасного накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення і зонах спостереження суб'єктів господарювання радіаційної небезпеки I і II категорій, та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;
20) організація та здійснення заходів з питань створення, збереження і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
21) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
22) визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту, планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення, організація його укриття;
23) підготовка рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності;
24) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;
25) організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх, за погодженням із ДСНС України, з фонду таких споруд;
26) надання на запити замовників вихідних даних та вимог до завдань на розробку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі містобудівної документації та участь у підготовці вихідних даних для розробки розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у проектній документації;
27) підтримання у готовності пунктів управління місцевої державної адміністрації, забезпечення їх обладнання засобами управління, організація оперативно-чергової служби в цілодобовому режимі;
28) розроблення та вжиття заходів щодо забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання, що продовжують свою діяльність в особливий період;
29) виконання, у межах визначених повноважень, функції з управління майном, що передано до сфери його управління;
30) у режимі підвищеної готовності для єдиної державної системи цивільного захисту, територіальної підсистеми (ланки):
забезпечення організації оповіщення органів управління та сил цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки), а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
підготовка розпорядчих документів, спрямованих на посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об'єктах, території об'єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
організація функціонування постів радіаційного і хімічного спостереження та розрахунково-аналітичних груп для здійснення спостереження за радіаційною і хімічною обстановкою при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій, пов'язаних з викидом (виливом) у довкілля радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
участь у заходах із приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, підготовка пропозицій щодо залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
31) у режимі надзвичайної ситуації для єдиної державної системи цивільного захисту, територіальної підсистеми (ланки):
забезпечення організації оповіщення органів управління та сил цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки), а також населення про виникнення надзвичайної ситуації;
підготовка розпорядчих документів щодо переведення територіальної підсистеми (ланки) у режим надзвичайної ситуації, про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;
організація робіт із визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
участь в організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, керівництві проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
участь в організації заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
участь в організації (у разі потреби) евакуаційних заходів;
участь в організації радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
організація безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглих до них територіях;
забезпечення інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
32) у режимі надзвичайного стану - виконання завдань відповідно до Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану";
33) здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, визначених законом.
7. При підготовці положення про структурний підрозділ рекомендується передбачити в тому числі право структурного підрозділу:
залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань фахівців та спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства;
одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та їх посадових осіб;
скликати наради для сприяння здійсненню покладених на структурний підрозділ завдань;
користуватися інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв'язку та іншими технічними засобами.
8. З метою належної організації роботи доцільно передбачати, що структурний підрозділ з питань виконання завдань цивільного захисту взаємодіє з територіальним органом (підрозділом) ДСНС України, іншими структурними підрозділами місцевої державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями та іншими суб'єктами забезпечення цивільного захисту.
9. При призначенні на посаду і звільненні з посади керівника структурного підрозділу у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій його кандидатура погоджується із ДСНС України відповідно до пункту 9 Типового положення про про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р. N 887.
 
Директор Департаменту організації
заходів цивільного захисту
М. О. Маюров
Просмотров: 2258 | Добавил: tegin7460
Херсонский ТОП Украинский портАл